Život v duchu posolstiev

Dátum: 12.05.2012

Vložil: Mikuláš

Titulok: Re:Re: heréza?

Drahý brat Jaroslav, vážim si Tvoju zanietenosť pri obrane posolstiev. Dovoľ mi však, aby som tu pridal aj širší poznatok na správny postoj k téme, o ktorej sa rozpísala setra Jana.

Na prvom mieste chcem zdôrazniť, že Satan a diabol je otec a majster lži. Jeho najúčinnejšou zbraňou posledných čias je SPOCHYBŇOVANIE. Ale pozor! Nejde tu len o spochybňovanie samotných posolstiev, ale aj o spochybňovanie všetkého, zdôrazňujem VŠETKÉHO, čo učí Katolícka cirkev. V tomto je naozaj majstrom a veľmi inteligentným, lebo buď si pomôže skorumpovanou časťou Cirkvi, aby spochybnil zjavenia a posolstvá, alebo si pomôže niektorými šíriteľmi posolstiev, aby spochybnil učenie Cirkvi. PRETO MUSÍME BYŤ VEĽMI OPATRNÍ A NESPOCHYBŇOVAŤ, ale v modlitbe a pod vplyvom Ducha Svätého hľadať a poznávať pravdu.

Na druhom mieste musím napísať, že Katechizmus katolíckej cirkvi nemožno vnímať ako chybnú náuku, lebo on je takpovediac "dieťaťom" blahoslaveného pápeža Jána Pavla II.-ho a myslím, že toto spochybniť by bolo naozaj nemiestne. Teda ak sa tam na mieste, ktoré rozoberá práve apoštolské vyznanie viery v časti o poslednej skúške Cirkvi píše o milenarizme a mesianizme, musí byť každému veriacemu jasné, že to nie sú umelo vytvorené pojmy. (Viď. KKC 676) Keď si však všimneme predošlý článok a prvú vetu daného článku, tak je tam napísané - citujem: "Pred Kristovým príchodom Cirkev musí prejsť poslednou skúškou, ktorá otrasie vierou mnohých veriacich. Prenasledovanie, ktoré sprevádza jej putovanie tu na zemi, odhalí tajomstvo neprávosti v podobe náboženského podvodu, ktorý prináša ľuďom zdanlivé riešenie ich problémov za cenu odpadnutia od pravdy. Najväčším náboženským podvodom je podvod antikrista, to znamená určitého pseudomesianizmu, v ktorom človek oslavuje sám seba namiesto Boha a jeho Mesiáša, ktorý prišiel v tele. Tento podvod antikrista sa už rysuje vo svete vždy, keď si niekto nárokuje splniť v dejinách mesiášsku nádej, ktorá sa môže uskutočniť iba mimo dejín, a to eschatologickým súdom." (porov. KKC 675-676)
Toto je dostatočne jasné, aby sme chápali, že sa jedná predovšetkým o pôsobenie siekt, o ktorých sa hovorí aj v posolstvách a teda nie je to opodstatnená námietka proti obsahu posolstiev. Naopak, v nasledujúcom článku 677 je napísané - citujem: "Cirkev vojde do slávy Kráľovstva len cez túto poslednú Veľkú noc, v ktorej bude nasledovať svojho Pána v jeho smrti a v jeho zmŕtvychvstaní. Kráľovstvo sa teda neuskutoční dejinným triumfom Cirkvi na spôsob vzostupného pokroku, ale víťazstvom Boha nad posledným náporom zla, po ktorom zostúpi z neba Kristova nevesta. Božie víťazstvo nad vzburou zla bude mať podobu posledného súdu po poslednom kozmickom otrase tohto sveta, ktorý sa pomíňa." Či nám práve tieto udalosti nenaznačujú posolstvá? Nie je našou úlohou hádať sa o čísla. Ak máme čo len štipku pokory, musíme uznať, že mnohým veciam správne nerozumieme a preto bdelosť, modlitba a otvorenosť Duchu Svätému - len to nás môže zachrániť pred bludom. Ak by sa ma niekto pýtal "Tak ako je to s tým tisícročným kráľovstvom?", odpovedal by som: "Neviem. Biblia hovorí jasne a posolstvá to potvrdzujú, no je zrejmé - a Cirkev to učí, že pôjde o niečo viac, než len o nejaký pozemský blahobyt. Preto sa nechám prekvapiť."

Cirkev zostane navždy Cirkvou, ktorú pekelné brány nepremôžu. A čo sa píše v Katechizme vychádzajúc z Božieho slova? Táto "Cirkev bude zavŕšená až v nebeskej sláve pri Kristovom slávnom príchode. Až dovtedy Cirkev kráča na svojej púti medzi prenasledovaniami sveta a Božími útechami. Vie, že tu na zemi je vo vyhnanstve, vzdialená od Pána a túži po plnom príchode Kráľovstva, po chvíli, keď sa spojí v sláve so svojím Kráľom. Zavŕšenie Cirkvi a jej prostredníctvom i sveta v sláve sa neuskutoční bez veľkých skúšok. Až vtedy všetci spravodliví počnúc Adamom, od spravodlivého Ábela až po posledného vyvoleného, budú zhromaždení vo všeobecnej Cirkvi u Otca. (KKC 769)
Neodsudzujme teda Cirkev skôr, kým to neučiní sám náš Pán. To, že nás poúča a napomína, nám nedáva právo, a ani to nesmie byť zámienkou na posudzovanie a odsudzovanie, ale LEN NA MODLITBU.

Ak teda chceme fundovane stáť na strane posolstiev, musíme poznať Bibliu CELÚ, a nielen jej časti a taktiež Katechizmus CELÝ, a nielen jeho časti. Potom nám bude jasnejšie aj to, ktoré veci z II.-ho Vatikánskeho koncilu boli zneužité. Totiž aj Koncil bol dielom Ducha Svätého, no žiaľ, závery sa práve vďaka slobodomurárom zneužívali. No nesmieme zavrhovať Koncil ako taký. To by bol prečin proti viere.
Ako je to s víťazstvom nášho Pána nad Zlom? Opäť Katechizmus, vychádzajúci zo Svätého písma v časti Sedem prosieb Otčenáša, stať "...ale zbav nás zlého..." - citujem: "Víťazstvo nad „kniežaťom tohto sveta Ježiš raz navždy dosiahol v hodine, v ktorej sa dobrovoľne vydal na smrť, aby nám daroval svoj život. To je súd nad týmto svetom a knieža tohto sveta je vyhodené von. Prenasleduje ženu, ale nemôže sa jej zmocniť: nová Eva, plná milosti Ducha Svätého, je oslobodená od hriechu a porušenia smrti (nepoškvrnené počatie a nanebovzatie presvätej Božej Matky, Márie, vždy Panny). Drak sa na ženu nahneval a odišiel bojovať s ostatnými z jej potomstva. Preto Duch a Cirkev prosia: Príď, Pane Ježišu!, lebo jeho príchod nás oslobodí od Zlého." (KKC 2853)

Drahý brat Jaroslav, i drahá sestra Jana, vidíte, že učenie Cirkvi neprotirečí posolstvám, ani posolstvá učeniu Cirkvi. Ide o to, aby sme nepodľahli duchu SPOCHYBŃOVANIA. A tomu nepodľahneme, len ak budeme naozaj dobre poznať celé Sväté písmo i celý Katechizmus katolíckej cirkvi. (Oboje sú na internete - Sväté písmo tu www.svatepismo.sk a Katechizmus tu www.katechizmus.sk.)





Späť na diskusiu